زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

جانب عشق عزیز است فرو مگذارش

ظهر یک روز سرد زمستانی ؛ وقتی امیلی به خانه برگشت ؛ پشت در ؛ پاکت نامه ای را دید که نه تمبری داشت و نه مهر اداره پست روی آن بود .فقط نام او و آدرسش روی پاکت نوشته شده بود .
او با تعجب پاکت را باز کرد و نامه ی داخل آن را خواند :
« امیلی عزیز ؛
عصر امروز به خانه تو می آیم تا تو را ملاقات کنم .
با عشق ؛ خدا »

امیلی همانطور که با دست های لرزان نامه را روی میز می گذاشت ؛ با خود فکر کرد که چرا خدا می خواهد او را ملاقات کند ؟ او که آدم مهمی نبود .در همین فکرها بود که ناگهان کابینت خالی آشپزخانه را به یاد آورد و با خود گفت : « من؛ که چیزی برای پذیرایی ندارم ! » پس نگاهی به کیف پولش انداخت . او فقط ۵ دلار و ۴۰ سنت داشت .با این حال به سمت فروشگاه رفت ویک قرص نان فرانسوی و دو بطری شیر خرید . وقتی از فروشگاه بیرون آمد ؛ برف به شدت در حال بارش بود و او عجله داشت تا زود به خانه برسد و عصرانه را حاضر کند .

www.30b.ir
در راه برگشت ؛ زن و مرد فقیری را دید که از سرما می لرزیدند . مرد فقیر به امیلی گفت : « خانم ؛ ما خانه و پولی نداریم . بسیار سردمان است و گرسنه هستیم . آیا امکان دارد به ما کمکی کنید ؟ »
امیلی جواب داد : « متاسفم ؛ من دیگر پولی ندارم و این نان ها را هم برای مهمانم خریده ام . »
مرد گفت : « بسیار خوب خانم ؛ متشکرم » و بعد دستش را روی شانه همسرش گذاشت و به حرکت ادامه دادند .
همان طور که مرد و زن فقیر در حال دور شدن بودند ؛ امیلی درد شدیدی را در قلبش احساس کرد . به سرعت دنبال آنها دوید: « آقا ؛ خانم ؛ خواهش می کنم ؛ صبر کنید . » وقتی امیلی به زن و مرد فقیر رسید ؛ سبد غذا را به آنها داد و بعد کتش را در آورد و روی شانه های زن انداخت .
مرد از او تشکر کرد و برایش دعا کرد . وقتی امیلی به خانه رسید ؛ یک لحظه ناراحت شد چون خدا می خواست به ملاقاتش بیاید و او دیگر چیزی برای پذیرایی از خدا نداشت .همانطور که در را باز می کرد ؛ پاکت نامه دیگری را روی زمین دید . نامه را برداشت و باز کرد :
« امیلی عزیز ؛
از پذیرایی خوب و کت زیبایت متشکرم ؛
با عشق ؛ خدا »
منبع : جانب عشق عزیز است فرو مگذارش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد