زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

بررسی Sony Ericsson K800

مدل K800i اولین گوشی نسل سوم سونی اریکسون است که مجهز به دوربین Cyber-Shot™ می باشد. K800i گوشی بسیار محکم و بادوامی است و طراحی آن کلاسیک و مربعی شکل بوده و در حین این که اندازه بزرگی دارد، ساختار و ظاهر آن زیباست. طراحی قسمت پشت گوشی شبیه دوربین سایبرشات می باشد و به این دلیل بیشتر شبیه دوربین به نظر می رسد تا گوشی. گرچه دکمه های صفحه کلید بسیار کوچکند و مناسب افرادی که انگشتان بزرگی دارند نیست، اما طراحی خوبی دارد و استفاده از آن آسان است. صفحه نمایش این گوشی بزرگ (2 اینچ) و کیفیت آن عالی است. وزن گوشی که 115 گرم می باشد، کمی بیشتر از حد متوسط است اما این وزن نسبت به گوشی های نسل سوم چندان هم سنگین نیست، چرا که گوشی های سنگین به دلیل لرزش کمتر دوربین، عکس های بهتری می گیرند.
دوربین 3/2 مگاپیسکلی K800i، رزولوشن بسیار بالایی دارد. این گوشی با قابلیت اتوفوکوس و فلاش xenon (اکثر گوشی های دوربین دار فلاش LCD ضعیف تری دارند که باعث نوردهی ضعیف و قرمزی چشم می شود) یک دوربین دیجیتال واقعی است نه فقط یک اسباب بازی. کیفیت تصاویر براستی بسیار عالی بوده و در حد کیفیت بسیاری از دوربین های دیجیتال عکاسی است. K800i مجهز به یک قابلیت جدید به نام BestPic™ می باشد. با این قابلیت می توانید در یک لحظه 9 عکس بگیرید و بهترین عکس را از میان آنها انتخاب کنید. علاوه بر اینها، لرزش گیر تصویری نیز دارد که لرزش دوربین را رفع می کند. با این گوشی می توان عکس ها را به طور مستقیم از طریق پرینترهای سازگار با PictBridge چاپ کرد.
دوربین فیلمبرداری گوشی نیز از لرزش گیر بهره برده و مانع از لرزش تصاویر می شود. با این حال، در مقایسه با کیفیت عالی ای که دوربین عکاسی این گوشی دارد، دوربین فیلمبرداری بهترین دوربین به شمار نمی رود. علاوه بر اینها، یک ویرایش گر تصویر نیز وجود دارد که می توانید تصاویر خود را روی گوشی ویرایش کنید. یک دوربین ثانوی نیز برای مکالمه تصویری 3G استفاده می شود.   
کیفیت پخش کننده موسیقی این گوشی بسیار خوب است. کار کردن با این پخش کننده که سازگار با لیست آهنگ ها می باشد، آسان است. همچنین یک رادیو FM استریو مجهز به RDS نیز وجود دارد. کیفیت صدای بلندگو داخلی خوب است، اما به خوبی W900i نمی باشد. این گوشی با هدست معمولی یا بی سیم بلوتوث نیز سازگار است.
K800i علاوه بر دوربین برجسته و قابلیت های موسیقی عالی خود، ویژگی های متنوع زیادی دارد. قابلیت های نسل سوم این گوشی امکان مکالمه تصویر دو طرفه، دانلود سریع موسیقی و فیلم و برنامه های کاری همانند ایمیل (گرچه مرورگر اسناد آفیس وجود ندارد) را فراهم می آورد. یک مرورگر وب عالی نیز درون گوشی جا سازی شده که صفحات وب را به همراه تصاویر همان گونه که روی مانیتور کامپیوتر دیده می شوند، نشان می دهد. برای گرفتن اخبار می توانید از طریق گوشی خود مشترک سرویس RSS شوید. این گوشی به قابلیت های بلاگ  نویسی نیز مجهز است .
K800i با کارت حافظه Stick Micro™ (M2™) سازگار است که امکان ارتقا حافظه را تا 1 گیگابایت یا بیشتر فراهم می آورد (memory stick به همراه گوشی فروخته نمی شود). گزینه های زیادی برای برقراری اتصال وجود دارد: بلوتوث، ذخیره سازی اطلاعات از طریق پورت USB، مادون قرمز و Fastport (برای اتصال شارژر، هندزفری، کابل یا لوازم دیگر). عمر باتری برای یک  گوشی نسل سومی عالی است.
K800i یک گوشی موبایل عالی است. نه تنها یکی از بهترین گوشی های دوربین دار است، بلکه قابلیت های متنوع زیادی نیز دارد. فقط چند قابلیت جزئی را ندارد، مانند wi-fi و مرورگر اسناد. اما تردیدی نیست که از بهترین گوشی های سونی اریکسون می باشد. از معایب این گوشی می توان به اندازه بزرگ، صفحه کلید با دکمه های به هم فشرده و درپوش لنز آن که به راحتی باز می شود، اشاره کرد. نقطه ضعف مهم این گوشی نرم افزار کامپیوتری است که همراه گوشی فروخته می شود ـ نصب این نرم افزار مشکل است. این گوشی در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی K750i، دوربین بسیار بهتر، قابلیت های نسل سوم، صفحه نمایش بهتر و حافظه داخلی بیشتری دارد، اما اندازه آن کمی بزرگتر و تا حدودی سنگین تر است. در مقایسه با W900i دوربین بهتری دارد و جمع و جورتر است، اما پخش کننده موسیقی آن بهتر نیست.
بی شک داشتن گوشی K800 و استفاده از آن بسیار لذت بخش است. قابلیت هایی که این گوشی نسل سومی دارد، موفقیت خوبی در بازار بدست آورده و در میان کاربرانی که اندازه گوشی برایشان چندان اهمیتی ندارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. صفحه نمایش عالی و کارآیی و قابلیت های زیاد دوربین عکاسی آن مواردی هستند که افراد زیادی را مجذوب این گوشی می کند.

مشخصه های کلی:

 مکالمه تصویری 3G 

 دوربین 3/2مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس، فلاش xenon و زوم دیجیتال 16 برابر

 ضبط کننده ویدئوئی (144×164 پیکسل، با سرعت 15 فریم در ثانیه)

 دوربین ثانوی برای مکالمه تصویری

 صفحه نمایش: از نوع TFT با 262.144 رنگ، 320×240 پیکسل

 پخش کننده موسیقی (فرمت MP3, AAC/AAC+/eAAC + WMA)

 رادیو FM

 زنگ های MP3 و AAC (پلی فونیک 72 کاناله)

 MusicDJ™ (سازنده زنگ های پلی فونیک)

 سیستم ارسال پیام:SMS، MMS، ایمیل

 بلندگو

 ضبط کننده صدا

 بازی های سه بعدی Java

 مرورگر وب به همراه سرویس دهنده اخبار RSS و بلاگ نویسی همراه با تصویر

 مود پرواز (Flight)

 دارای قابلیت های برنامه ریزی روزانه، مدیریت فایل، دفترچه تلفن

 حافظه: 64 مگابایت + سازگاری با حافظه ™.Stick Micro .

 اتصالات: بلوتوث، ذخیره سازی اطلاعات با پورت USB، Fastport، مادون قرمز

 GPRS، انتقال اطلاعات از طریق امکانات نسل سوم (با قابلیت دانلود تا 384 کیلوبایت در ثانیه)

 دارای ویبره

 باند سه گانه به علاوه امکانات نسل سوم

 اندازه: 22×47×105 میلی متر

 وزن: 115 گرم

 زمان مکالمه: 2/5 ساعت (در 3G) ـ 7 ساعت (در2G)

 زمان استندبای گوشی: 350 ساعت

    نقاط قوت:

 دوربین 3/2 مگاپیکسلی سایبرشات با قابلیت اتوفوکوس

 فلاش Xenon

 پشتیبانی از بلاگ نویسی همراه با تصویر

 شیار کارت حافظه با قابلیت ارتقا

 قابلیت های نسل سوم و مکالمات تصویری

 پخش کننده MP3 عالی

 رادیو FM مجهز به RDS

 پورت مادون قرمز (Infrared)

 سازگاری با بلوتوث استریو (A2DP)

 چند کاربرده

نقاط ضعف:

 اندازه دوربین کمی بزرگ است

 طراحی صفحه کلید به گونه ای است که کار کردن با آن تا حدی مشکل است

 از سیستم EDGE و Wi-F پشتیبانی نمی کند (K790 از EDGE پشتیبانی می کند ولی سازگار با 3G نیست)

 تصاویر را فقط در فرمت قدیمی QCIF ضبط می کند

منبع : دیجی کالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد