زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

فضایل صلوات

«اِقرَأ باِسم رَبِّک اَلُّذِی خَلََقَ» عید رسالت و جشن برگزیدگی و برانگیختگی پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) بر جهان و جهانیان مبارک باد

به مناسبت این عید این آهنگ تقدیم شما : یا رسول ا... مدد با صدای پیام عزیزی

یا رسول ا... مدد

سفارش به صلواتحاجی نوری نقل کرده است : از حاج شیخ احمدبن شیخ زین الدین فرمود : شبی امام زین العابدین را در خواب زیارت کردم ، گفتم : آقا چه کار کنم تا همیشه به فکر قبر و قیامت باشم و توشه ای برای آن موقع جمع کنم ؟ آقا چه کنم توفیق توبه پیدا کنم و عمل صالحی انجام دهم ؟ آقا ، ناراحتم ، چه کنم توفیق و سعادت از من گرفته شده است ؟
آن حضرت فرمود : اگر می خواهی توفیق و سعادت پیدا کنی بر خودت لازم کن که همیشه بگویی : « اللهم صل علی محمد و آل محمد »

دیدن بهشت
حضرت محمد (ص) فرمود : هرکس هر روز هزار صلوات بر من فرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند .

عفو ده خطا
حضرت محمد (ص) فرمود : هرکس بر من یک بار صلوات فرستد خدا بر او ده بار درود خواهد فرستاد و نیز ده خطا را از او برطرف خواهد ساخت و ده درجه او را بالا خواهد برد .

یک برابر با ده هزار
شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت : مدتی بود که می خواستم رسول خدا (ص) را در خواب ببینم و غم خود را برایش بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم : یا رسول الله ، هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم ، می ترسم که اجل برسد آن بدهی در گردن من باقی بماند ، آن حضرت فرمود : برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را از او بستان . عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد . فرمود : به او بگو به آن نشان که در اول شب ، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب ، سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد ، سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار درهم دیگر نیز به او بخشید . اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند : ای سلطان ، حرفهای این مرد را چگونه تصدیق می کنی و حال آن که ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد ف نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد .
سلطان محمود گفت : من از علما شنیده ام که هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است و من در اول شب سه مرتبه و در آخر شب نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم . پس این شخص که پیغام آن حضرت را آورده درست و راست می گوید و این گریه من از شادی است . این صلوات چنین است :
اللهم صل علی سیدنا و نبینا محمد و آله ، ما اختلف الملوان .
خدایا ، درود فرست بر مولای ما و پیامبر ما محمد و خاندانش ، تا آن گاه که روز و شب می آیند و می روند ،
و تعاقب العصران و کر الجدیدان و استقبل
و بامداد و شامگاه پی در پی می شوند ، و روزان و شبان به دنبال هم می رسند
الفرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منی التحیه و اسلام .
و آن دو ستاره قطبی بزرگ و کوچک روی می آورند و روان او و خاندانش را از سوی من درود و سلام برسان .

بر محمد و آل محمد صلوات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد