زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

فواید بادمجان

مقدمه :
چند روزی بود که با خانواده بر سر مفیدبودن بادمجان بحث می کردیم و هرکس نظری می داد ؛ بعضی می گفتند طبیعتش سرد است یا خواصی ندارد و ... من هم که بادمجان دوست دارم دنبال فواید آن گشتم و گفتم برای شما هم بگذارم .

ــ تحقیقات جدید نشان می دهد که بادمجان دارای یک ماده ضد تشنج است و در درمان بیماری صرع اثر بسیار خوبی دارد. بنابراین اشخاصی که تشنج دارند و یا مبتلا به این بیماری می‌باشند بهتر است که از بادمجان استفاده کنند.
مهمترین خاصیت بادمجان کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوب برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.
بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب بر روی عضو ملتهب گذاشت. بادمجان پاد زهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است.
گفتنی است، بادمجان مقوی معده است. آب زردرنگی که در موقع نمک زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشک کردن عرق دست و پا بهترین داروست و اشخاصی که دست و پایشان مرتب عرق می کند باید چند بار در روز آن را با این آب بشویند تا از شر این مرض آسوده شوند.

ــ بادنجان بخورید که درد را از بین میبرد و خود موجب دردی نمیشود. بادنجان بخورید که برای دفع اخلاط سپرز مفید است و در بیماری صفراء ضرری ندارد .
غذا شناسی قدیم می گوید بادنجان غذایی است که با اکثر امراض سازگار است معده را تقویت می کند صلبه های بدن را نرم می سازد و پخته اش در طحال و اخلاطی که در آن جمع می شود سودمند است .بادنجان طبعش گرم و خشک و مصلح آن روغن است . اشخاصی که مبتلای به قولنج هستند نباید درخوردن آن افراط کنند. اشخاص سوداوی و مبتلایان به امراض جلدی و خارش پوست باید از آن پرهیز کنند.

ــ بادنجان ادرار اور است و فشارخون را پایین می آورد .همچنین آنهایی که سنگ کلیه دارند ؛ بهتر است بادنجان بخورند .

ــ بادمجان منبع بسیار خوب فیبراست و در انتخاب آن باید دقت کنید . بادمجان باید پوست آن صاف و سفت باشد و کلاهک انتهایی آن سبز رنگ وتازه باشد . بادمجان خواص زیادی دارد وبرای حفظ تناسب اندام و جلو گیری از چاقی مفید بوده ودارای پتاسیم و مقدار کمی کلسیم است و برای افرادی که دچار ناراحتی کلیه هستند و یا فشار خون دارند مفید می باشد . بر اساس نتایج پژوهش جدید در آمریکا، میزان آنتی اکسیدان بادمجان بالاست . بادمجان یکی از آنتی اکسیدان های قوی بافتهای گیاهی را داراست که از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند . البته برای بیماران کبدی ضرر دارد .

منابع : تبار ؛ آموزش و پرورش ؛ آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد