زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

بررسی Sony Ericsson W850

مدل W850i سونی اریکسون، یک گوشی موبایل واکمن است که طراحی آن به صورت کشوئی است و به خوبی باز و بسته می شود. این گوشی مجهز به یک صفحه کلید خوب بوده و یک دکمه اسکرول 5 جهته دارد که کار با آن بسیار راحت تر از کلید اصلی چند جهته ای است که در K800i به کار رفته است. به علت داشتن طراحی کشویی، این امکان فراهم شده تا صفحه نمایش بزرگی بر روی آن نصب شود. این گوشی در دو رنگ سفید و سیاه عرضه شده است که در گوشی سفید رنگ برای جلوه بیشتر، طلای 24 عیار در لوگو واکمن آن به کار رفته است! صفحه کلید، افکت نوری جالبی دارد که با ضرباهنگ موسیقی روشن و خاموش می شود. 
از نظر تکنیکی، W850 سونی اریکسون یک گوشی نسل سومی کاملا به روز است. این گوشی به یک صفحه نمایش 320×240 پیکسل 2 اینچی (51 میلی متر)، دوربین 2 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین مکالمه تصویری ثانوی، حافظه قابل افزایش و بلوتوث استریو، و همچنین نرم افزار پخش فایل های مولتی مدیا واکمن و یک رادیو FM مجهز می باشد.
اجزا و قسمت داخلی این گوشی همانند ظاهرش عالی است! می توانید از پخش کننده موسیقی یا رادیو FM صدای استریو و کیفیت صدای خوب و کاربرپسندی را بشنوید. تکنولوژی™Mega Bass.، فرکانس های پائین باس را به صورت تقویت شده پخش می کند و علاوه بر این یک هدست استریو خوب نیز همراه گوشی وجود دارد. با 1 گیگابایت حافظهStick PRO Duo، فضای زیادی برای ذخیره موسیقی تا حدود 1000 تراک آهنگ را دارید.
با CD نرم افزارهمراه آن، مدیریت و نظارت بر موسیقی آسان تر می شود. W850 با قابلیت ذخیره اطلاعات با پورت USB سازگار است، به این معنی که می توان با درگ کردن فایل ها به راحتی و به سرعت آنها را جابجا کرد. همچنین می توانید توسط نرم افزار Walkman، به طور مستقیم فایل موسیقی را درون گوشی خود دانلود کنید، و اتصالات 3G به این کار سرعت می بخشید. W850 یک قابلیت جدید به نام™TrackID.را ارائه می دهد. اگر آهنگی ناآشنایی را از رادیو می شنوید، می توانید از این قابلیت برای دیدن نام آهنگ، خواننده و آلبوم آن استفاده کنید.   
W850 یک گوشی مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی با زوم 4 برابر و فلاش داخلی می باشد. همچنین یک دوربین ویدئوئی نیز وجود دارد که می توانید از آن برای ضبط یا برقراری مکالمه تصویری 3G استفاده کنید. نوع دوربین این گوشی همانند دوربین K800 نیست، زیرا فاقد اتوفوکوس می باشد. کیفیت صفحه نمایش TFT بسیار بالاست، اندازه آن بزرگ بوده (2 اینچ) و به خوبی دیگر رقباست.       
حافظه داخلی این گوشی فقط 64 مگابایت است، اما مجهز به یک کارت حافظه Stick Pro Duo می باشد که قابل ارتقا تا 4 گیگابایت است.
بسته نرم افزاری W850 بسیار جامع است. نسخه بهبود یافته پخش کننده واکمن که «پخش کننده موسیقی واکمن 2 پیشرفته» نامیده می شود، TrackID، سرویس ایمیل (به همراه سازگاری با push email)، مرورگر وب با قابلیت نمایش فایل های Flash، مرورگر خبر RSS و دیگر برنامه های مدیریت اطلاعات شخصی و مولتی مدیا، از ویژگی های دیگر این گوشی است.     
W850 یک گوشی سه بانده GSM 900/1800/1900 مجهز به تکنولوژی UMTS 2100  برای اتصالات نسل سوم می باشد.
W850i به نظر یک گوشی کاملا هوشمند است و این اهمیت و جدیت سونی اریسسلام ! را در ساخت و عرضه گوشی های مجهز به قابلیت پخش موسیقی نشان می دهد. در حال حاضر، سونی اریکسون 10 نوع گوشی «واکمن» عرضه کرده و با این میزان، جایگاه بالایی را در میان رقبا به خود اختصاص داده است. از دیدگاه ما، سونی اریکسون پیشگام این بازار است.
عملکرد مکانیزم کشوئی گوشی واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد. W850  گوشی خوبی است که موسیقی را با کیفیت صدای عالی پخش می کند و لوازم جانبی زیادی دارد. قابلیت های موسیقی گوشی شما را ناامید نخواهد کرد چرا که پخش کننده موسیقی Walkman 2.0، سازگاری با هدست استریو و پایه صوتی 3/5 میلی متری گوشی، سبب شده W850 جزء بهترین گوشی های پخش موسیقی غیر سیمبیان باشد. گوشی در کنار این قابلیت ها، امکانات و کارآیی های بسیار زیادی را نیز ارائه می کند. چنانچه مایلید با مشکلات ناشی از ارگونومیک بد کلید جستجو مواجه نشوید، می توانید W850 را به عنوان یک گزینه خوب در نظر بگیرید.

مشخصه های کلی:
مکالمه تصویری نسل سومی
دوربین 2 مگاپیکسلی با زوم دیجیتال 4 برابر و فلاش
دوربین فیلمبرداری به همراه نور
نرم افزار ™VideoDJ.برای ویرایش فیلم
صفحه نمایش 262.144 رنگی از نوع TFT با 320×240 پیکسل (2 اینچ)
پخش کننده موسیقی
 رادیو FM
 تکنولوژی ™Mega Bass.جهت پخش بهتر فرکانس های پائین باس
 زنگ های MP3 / AAC (زنگ های پلی فونیک 46 کاناله)
 آهنگ ساز/™MusicDJ.
 بلندگو
 افکت های نوری
 ضبط کننده صدا
 سرویس ارسال پیام: SMS، MMS و ایمیل
 عکس پس زمینه و انیمیشن های مختلف
 بازی های سه بعدی Java 
 دارای قابلیت های برنامه ریزی روزانه 
 مدیریت فایل
 مود پرواز (Flight mode)
 WAP، GPRS، مرورگر وب
 برنامه اتصال: بلوتوث، Fast Port، مادون قرمز (Infrared)، قابلیت ذخیره اطلاعات با پورت USB
 تجهیز به 16 مگابایتی حافظه داخلی + سازگاری با کارت حافظه™Stick PRO Duo. 
 دارای ویبره
 گوشی نسل سومی سه بانده (UMTS)   
 سایز:21×47×98 میلی متر
 وزن: 116 گرم

نقاط قوت:
 دوربین 2 مگاپیکسلی باکیفیت
 شیار کارت حافظه
 مجهز به کارت حافظه 1 گیگابایتی
 گوشی نسل سومی سازگار با مکالمه تصویری
 پخش کننده MP3 عالی
 رادیو FM به همراه RDS
 خروجی مادون قرمز (Infrared)
 سازگاری با بلوتوث استریو (A2DP) 
 چند کاربرده
 مود افکت های رنگی برای نور پس زمینه
 هدست همراه گوشی دارای مبدل 3/5 میلی متری است

نقاط ضعف:
 برنامه جستجوی نه چندان راحت
 عدم تجهیز دوربین به اتوفوکس
 فاقد سیستم EDGE (W830 مجهز به سیستم EDGE بود، اما نسل سومی نبود)
 تصاویر ویدئوئی را در فرمت قدیمی QCIF.برابر با 144×176 پیکسل ضبط می کند

منبع : دیجی کالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد