زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

پیش‌آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده

نماینده‌ی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در سازمان سنجش درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری آزمون وکالت ‌٨٧، گفت: آزمون به گونه‌ی متفاوتی برگزار می‌شود. ثبت نام آزمون امسال دو مرحله دارد، مرحله‌ی اول به صورت پیش‌آگهی از طریق روزنامه‌ی اطلاعات و سایت iranbar.org منتشر می‌شود که شرایط ثبت‌نام در آن آگهی اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، خلعتبری در مصاحبه‌ی مطبوعاتی صبح دوشنبه با بیان این‌که چهار سال است نماینده‌ی اتحادیه در سازمان سنجش است، افزود: پس از انتشار آگهی متقاضیان در فرصت اعلام شده مدارک‌شان را با فرمت اعلام شده آماده می‌کنند و در تاریخ مشخصی به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه می‌کنند و مدارک تصویر اسکن‌شده‌ی خود را در آنجا کپی می‌کنند و در این زمان اجازه‌ی ورود به بخش ثبت‌نام را دارند.
خلتعبری با بیان این‌که باید اطلاعات به صورت دقیق وارد شود، گفت: همه‌ی موارد مشخص و احصاء شده است مثلا عنوان مدرک تحصیلی به صورت دقیق توضیح داده شده است. کسانی که دارای مدرک لیسانس غیر مرتبط باشند و یا دارای مدرک بالاتر حقوق باشند اجازه‌ی شرکت در آزمون را نخواهند داشت.
نماینده‌ی اتحادیه در سازمان سنجش، درباره‌ی وضعیت نظام وظیفه‌ی داوطلبان، توضیح داد: داوطلبان حتما باید کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را اسکن کنند و محلی برای درج شماره‌ی سریال و تاریخ پایان خدمت پیش‌بینی شده است. کسانی که بعد از تاریخ هشتم آذر پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند اجازه‌ی ثبت‌نام ندارند. در مورد کسانی که در فاصله‌ی پایان ثبت‌نام اینترنتی تا زمان برگزاری آزمون کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند جایی در سایت پیش‌بینی شده است تا کد خاصی را وارد کنند و بنویسند که پایان خدمت خود را در چه تاریخی دریافت می‌کنند. هنگامی که کارت شرکت در آزمون داوطلبان صادر می‌شود برای این افراد کارت صادر نمی‌شود که در صورتی که کارت پایان خدمت را گرفته باشند می‌توانند با ارایه‌ی آن به بخش رفع نقص کارت ورود به جلسه دریافت کنند.
وی درباره‌ی وضعیت معافیت‌های تحصیلی، عنوان کرد: دانشجویان ذکور کارشناسی ارشد ورودی ‌٨٦ و ‌٨٧ و کسانی که از معافیت تحصیلی دکترا استفاده می‌کنند در صورتی که ورودی ‌٨٥، ‌٨٦ و ‌٨٧ باشند می‌توانند از معافیت‌های تحصیلی استفاده کنند.
خلعتبری درباره‌ی شرایط ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون، گفت: به موجب ماده‌ی سه قانون کیفیت اخذ پروانه‌ی وکالت، شرایط ایثارگران دقیقا احصاء شده‌ است و این موارد عبارتند از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ، کسانی که حداکثر تاریخ حضورشان تا ‌٣١/٦/٦٧ باشد، آزادگان و جانبازان بالای ‌٢٥ درصد و فرزندان شهداء و جانبازان بالای ‌٥٠ درصد.
نماینده‌ی اتحادیه در سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید اصل مدرک اسکن‌شده را نزد خود نگه دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد