زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

هشت مکمل ویندوزی برای کاربران حرفه‌ای

 مقدمه : خودم خیلی از این مطلب مفید لذت بردم و به همین علت بدون هیچگونه تغییر جهت استفاده شما در اینجا قرار دادم ...

۱- Folder Size: یکی از ضعف های ویندوز این است که حجم یک پوشه را به صورت پیش فرض نشان نمی‌دهد و برای دیدن آن باید حتمآ به قسمت Properties بروید. البته این کار احتمالآ به این خاطر است که ویندوز برای محاسبه‌ی حجم پوشه ها زیاد به سیستم شما فشار نیاورد.

با Folder Size می‌توانید سایز پوشه ها را هم قبل از وارد شدن به آنها مثل فایل ها ببینید.

دانلود Folder Size

2- QT Tab Bar: این افزونه یک نوار مخصوص به Windows Explorer شما اضافه می‌کند تا راحت تر بین فایل ها و فولدر های مختلف جا به جا شوید. اگر اکثر اوقات بین پنجره های مختلف سر در گم می‌شوید حتمآ باید این را امتحان کنید.

بعد از نصب آن یک بار از ویندوز خارج شده (Log Out) و دوباره وارد شوید سپس در ویندوز اکسپلورر کلیک راست کنید و از قسمت Toolbar این افزونه را فعال کنید.

دانلود QT Tab Bar

3- Info Tag Magic: این افزونه باعث می‌شود Tooltip های فایل ها اطلاعات خیلی بیشتری به شما بدهند. از ویژگی های این افزونه این است که نسبت به نوع فایلی که Tooltip آن را برایتان باز می‌کند اطلاعات مناسبی به شما می‌دهد. یعنی اگر نشانگر موس را روی یک فایل متنی بگیرید قسمتی از متن آن را نمایش می‌دهد و اگر روی یک آهنگ بگیرید اطلاعاتی از قبیل طول آهنگ ، Bit Rate و… می‌دهد.

دانلود Info Tag Magic

4- Tera Copy: یکی از ضعف های اساسی ویندوز قسمت کپی پیست فایل های آن است که ویندوز در این زمینه واقعآ ضعیف عمل می‌کند. مثلآ شما امکان متوقف کردن موقتی عملیات را ندارید و یا اگر در این میان یک فایل دچار مشکل شود با یک خطا کل عملیات متوقف می‌شود و مجبور می‌شوید به خاطر همان یک فایل کل عملیات را دوباره انجام دهید. Tera Copy نه تنها این مشکلات را حل می‌کند بلکه با سرعت بیشتری کار می‌کند.

 دانلود Tera Copy

Piky Basket -5: این برنامه به نوعی هم کار برنامه‌ی قبل از خودش را می‌کند و هم کار برنامه‌ی بعد از خودش. البته زیاد روی تسریع عملیات کپی پیست تمرکز ندارد و بیشتر در تسهیل آن موثر است. برای شما یک سبد مجازی درست می‌کند تا فایل هایی که می‌خواهید کپی کنید را در آن بریزید و سپس به مقصد نهایی منتقل کنید. مثلآ موقعی به درد می‌خورد که شما بخواهید تمام فایل های موجود در ۱۰۰ فولدر مختلف را فقط در یک فولدر کپی کنید. دو کار مفید دیگر هم می‌کند ، باز کردن پنجره‌ی cmd در آدرسی است که در آن قرار دارید و کپی کردن آدرس فایل های موجود در یک پوشه.

دانلود Piky Basket

6- Clickie Path Name Copier: شخصآ از این افزونه‌ی کوچولو خیلی خوشم میاید. دو گزینه‌ی به درد بخور‌ به منوی رایت کلیک شما اضافه می‌کند:

Copy Path Name: این گزینه آدرس فایل ها یا فولدر های انتخاب شده را به صورت متن به شما می‌دهد.

Open MS-DOS Prompt: این گزینه یک پنجره‌ی cmd در همان آدرسی که هستید باز می‌کند.

اگر کمی ویندوز باز باشید اهمیت این دو گزینه را بهتر درک می‌کنید….

دانلود Clickie Path Name Copier

7- Y’z Toolbar: این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا با انتخاب Theme های مختلف یا پکیج های آیکون ظاهر Windows Explorer را به سلیقه خودتان تغییر دهید.

دانلود Y’z Toolbar

8- Drive Icon: این افزونه برای خیلی از افراد کاربر آن چنانی ندارد. اما به خودی خود قشنگ است و ممکن است برای بعضی ها خیلی هم به درد بخور باشد. همانطور که می‌بینید این افزونه فضای استفاده شده‌ی هر درایو را به صورت یک نوار زیبا و باریک در زیر نام درایو نمایش می‌دهد.

دانلود Driv 

 

منبع : زنگوله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد