زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

توصیه هایی جهت کاهش وزن

۱-پزشکان متخصص تغذیه معتقدند افراد چاق برای لاغر شدن روزی چند هویج بخورند تا با استفاده از فیبر آن چربی‌های اضافه خود را آب کنند.   

هویج برخلاف آب‌هویج دارای کالری کمی است و می‌تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد. بتاکاروتن موجود در هویج از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و برای تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل میکروب‌ها مفید است.

بتاکاروتن همچنین از سرعت پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می‌کند و خوردن روزانه یک هویج از ابتلا به این سرطان 60 درصد می‌کاهد.

هویج همچنین دارای ویتامین‌های A و B است و به دلیل داشتن آهن، فسفر و منیزیم خون‌ساز است و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.فراموش نکنید افراد چاق از خوردن آب هویج خودداری کنند، چون هر قاشق غذاخوری آن 20 کالری دارد.

 

کاهش وزن

۲- تحقیقات نشان داده است کسانی که قهوه می نوشند بسیار کمتر از کسانی که هرگز قهوه نمی نوشند ، چاق می شوند. دانشمندان هنوز نمی دانند قهوه چگونه به لاغری کمک می کند اما این طور به نظر می رسد که قهوه سوزاندن انرژی را در بدن تسریع می کند.

 قهوه خاصیت ضد چاقی دارد. کافئین از خانواده میتل گزانتین است و به طور طبیعی در دانه قهوه ، کاکائو، کولا و برگ چای یافت می شود.

 

هوه نه تنها برای افراد چاق مفید است بلکه کسانی که رژیم لاغری گرفته اند می توانند برای حفظ بهتر وزن جدید خود ، قهوه مصرف کنند.

چندین تحقیق نیز ثابت کرده است قهوه از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند. علاوه بر این قهوه در انسان احساس سیری ایجاد می کند و به این ترتیب مصرف مواد غذایی کاهش می یابد.

در هر حال دانشمندان تاکید دارند مصرف قهوه باید به چهارصد تا چهارصد و پنجاه میلی گرم در روز محدود شود. زنان باردار نیز نباید بیش از سیصد میلی گرم و کودکان بیش از چهل و پنج میلی گرم قهوه مصرف کنند.

مصرف زیاده از حد قهوه، سبب افزایش فشار خون، تپش قلب، سردرد، گیجی ، پریشانی و اضطراب می شود.

با توجه به این که متابولیسم قهوه در کبد حدود ده ساعت زمان می برد ظهور این نشانه ها بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه ظاهر نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد