زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست
زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

زندگانی سیبی است ؛ گاز باید زد با پوست

گوناگون ؛ مفید

مافیای ۶۵ نفره !!

اخیرا گمرک ایران گزارش تکان دهنده ای را در مورد وضعیت انحصاری ۵ نوع کالا در کشور منتشر نموده است که بیانگر این واقعیت تلخ است که واردات این پنج کالای بسیار مهم در انحصار مافیایی ۶۵ نفره است ؛ توجه کنید :


خودرو در انحصار ۱۰ نفر :

در بخش واردات خودرو ؛ ۱۰ وارد کننده نزدیک به ۴۵ درصد واردات این کالا را به خود اختصاص داده اند . بر همین اساس در سال ۸۶ هرکدام از این افراد به طور میانگین حداقل ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سود قطعی به جیب زده اند .

شکر در انحصار ۱۵ نفر :

بر مبنای گزارش گمرک ۵۵ درصد ارزش کل واردات شکر در سال ۸۶ در انحصار ۱۵ شخص حقیقی و حقوقی بوده است که به این ترتیب به طور متوسط بیش از ۱۵ میلیون دلار از ارزش واردات شکر را به خود اختصاص داد اند .

آهن در اختیار ۲۰ نفر :

همچنین در رشته ی آهن ؛ ۲۰ نفر ؛ نیمی از واردات آهن آلات ؛ چدن و فولاد را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند . به عبارت بهتر هر کدام از این ۲۰ نفر به طور متوسط ۲۲۸ میلیون دلار از ارزش واردات آهن را در اختیار گرفته اند .

گوشی موبایل در انحصار ۱۰ نفر :

۱۰ واردکننده ی خاص ؛ ۷۰ درصد بازار واردات گوشی موبایل را در سال ۸۶ به خود اختصاص داده اند که سهم هریک از ۱۰ واردکننده فوق به طور متوسط ۵/۲ میلیون دلار شده است .

واردات پارچه در اختیار ۱۰ نفر :

گمرک گزارش داده است که در سال گذشته ۵۵ درصد ارزش کل واردات پارچه در انحصار ۱۰ شخصیت حقیقی و حقوقی بوده است که متوسط سهم این افراد نیز از واردات انواع پارچه به۸/۱۰ میلیون دلار رسیده است .


منبع : عبرت های عاشورا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد